نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
شرکت OpenAI راهنمای آموزشی برای استفاده از ChatGPT در کلاسهای درس را با هدف کمک به معلمان برای ادغام هوش مصنوعی در روشهای تدریس منتشر کرد. به گزارش تکناک، شرکت OpenAI به تازگی راهنمای جامعی برای معلمان منتشر کرده است که به آنها کمک میکند تا از ابزار ChatGPT در طراحی برنامههای درسی و آموزشهای […]
شرکت OpenAI راهنمای آموزشی برای استفاده از ChatGPT در کلاسهای درس را با هدف کمک به معلمان برای ادغام هوش مصنوعی در روشهای تدریس منتشر کرد.
به گزارش تکناک، شرکت OpenAI به تازگی راهنمای جامعی برای معلمان منتشر کرده است که به آنها کمک میکند تا از ابزار ChatGPT در طراحی برنامههای درسی و آموزشهای تعاملی استفاده کنند. این اقدام بخشی از تلاشهای گسترده OpenAI برای ورود به حوزه آموزش و تغییر شیوههای سنتی یادگیری با استفاده از فناوریهای نوین است.
به نقل از تککرانچ، OpenAI با همکاری سازمان غیرانتفاعی Common Sense Media، دورهای رایگان و آنلاین طراحی کرده است که معلمان مقاطع K-12 را با مبانی هوش مصنوعی و کاربردهای آموزشی آن و روشهای ایمن استفاده از ChatGPT آشنا میکند. این دوره یکساعته، شامل ۹ ماژول آموزشی است که موضوعاتی مانند امنیت و حریم خصوصی و محدودیتهای این فناوری را پوشش میدهد.
طبق اعلام OpenAI، این دوره تاکنون در دهها مدرسه ازجمله مدارس Agua Fria در آریزونا و San Bernardino در کالیفرنیا ارائه شده است. تحقیقات داخلی شرکت نشان میدهد که ۹۸ درصد از شرکتکنندگان از این برنامه ابراز رضایت کرده و آن را الهامبخش برای طراحی استراتژیهای جدید آموزشی دانستهاند.
با وجود تلاشهای OpenAI برای ترویج استفاده از هوش مصنوعی در آموزش، برخی از معلمان نسبت به این فناوری محتاط هستند. لنس واریک، استاد ورزش در دانشگاه Illinois Urbana-Champaign، یکی از منتقدان این دوره است. او معتقد است منابعی مانند این برنامه میتوانند استفاده از هوش مصنوعی را در میان معلمانی عادیسازی کنند که از پیامدهای اخلاقی و محدودیتهای این فناوری آگاه نیستند.
سین آ تِرِه سوئه، مدرس دانشگاه آریزونا و هنرمند تجسمی، با وجود استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در طراحی مواد آموزشی، بابت شفافیت OpenAI درباره نحوه استفاده از دادههای تولیدشده معلمان نگران است.
در مقابل، برخی کارشناسان آموزشی به قابلیتهای هوش مصنوعی خوشبینتر هستند. جاش پریور، مدیر محصول در شرکت Prodigy Education، معتقد است که اگر استفاده از هوش مصنوعی بهدرستی مدیریت شود، میتواند فرصتهای ارزشمندی برای آموزش ایجاد کند.
با وجود این تلاشها، پذیرش هوش مصنوعی در آموزش با موانع متعددی مواجه است. گزارش مرکز پژوهشی Pew نشان میدهد که یکچهارم معلمان K-12 معتقدند استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در آموزش بیشتر مضر است تا مفید. همچنین، تحقیقات دانشگاهی نشان دادهاند که استفاده از ChatGPT در برخی مواقع میتواند توانایی دانشآموزان در تحلیل محتوای آموزشی را کاهش دهد.
در همین زمینه، سازمان یونسکو از دولتها خواسته است تا مقرراتی برای استفاده از هوش مصنوعی در آموزش تدوین کنند؛ ازجمله اعمال محدودیتهای سنی و تضمین امنیت دادههای کاربران. بااینهمه، تاکنون پیشرفت چندانی در این زمینه حاصل نشده است.
OpenAI به تلاشهای خود برای گسترش حضور در حوزه آموزش ادامه میدهد. این شرکت در ماه سپتامبر، لیا بلکسی، مدیر ارشد سابق Coursera، را بهعنوان اولین مدیرکل آموزش استخدام و نسخهای ویژه از ChatGPT با نام ChatGPT Edu را برای دانشگاهها معرفی کرد.
براساس پیشبینیهای Allied Market Research، بازار هوش مصنوعی در آموزش در دهه آینده ممکن است به ارزشی بالغ بر ۸۸/۲ میلیارد دلار برسد. بااینحال، رشد این بازار بهدلیل نگرانیهای اخلاقی و تردید معلمان و نبود سیاستگذاریهای شفاف با کندی مواجه است.
منبع: تکنک
این مطلب بدون برچسب می باشد.
زلزلهای به بزرگای ۴.۲ امروز جمهوری آذربایجان و مرز ایران در استان اردبیل را لرزاند. به گزارش ایسنا، شبکههای لرزهنگاری مرکز لرزهنگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت ۱۱:۴۰:۰۴ روز شنبه، سوم آذر ماه جاری این زمینلرزه را ثبت کردند. مختصات این زمینلرزه که در عمق ۷ کیلومتری زمین رخ داده، ۴۰.۱۵ درجه عرض […]
اندازه سیارک WJ1 با استفاده از تلسکوپ ۴.۳ متری لوول دیسکاوری(LDT) در آریزونا پس از رویداد آتشین نیاگارا ارزیابی شد. به گزارش ایسنا، در یک مطالعه بینالمللی که توسط دانشگاه وسترن و رصدخانه لوول انجام شد، دانشمندان رویکردی پیشگامانه برای مطالعه سیارکهای نزدیک به زمین پیش گرفتند. این تحقیق بر روی سیارک ۲۰۲۲ WJ1 متمرکز […]
یک شرکت مالزیایی با راهاندازی کارخانه تبدیل پسماند خرما به مواد کربنی پرکاربرد، در تلاش است تا ارزش افزوده بیشتری از این پسماند فراوان در مالزی ایجاد کند. به گزارش ایسنا، شرکت گرافجت تکنولوژیز (Graphjet Technology) کارخانه گرافیت سبز را در مالزی افتتاح کرد. این شرکت مالزیایی توسعهدهنده فناوریهایی برای تولید گرافیت و گرافن از زبالههای […]
تفاهمنامه همکاری میان پارک فناوری پردیس و دانشگاه کاشان به منظور کمک به بهبود فضای کسب و کار فناورانه در کاشان و توسعه همکاری در زمینههای نوآوری و ایجاد مرکز نوآوری مشترک منعقد شد. به گزارش ایسنا، با حضور مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس و بهزاد سلطانی رئیس دانشگاه کاشان تفاهمنامه همکاری میان این […]