قابلیت Audio Events لینکدین به پایان راه خود رسید

لینکدین تصمیم گرفته است که قابلیت Audio Events را غیرفعال کند. این تالار ویژگی‌های شبیه به شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس ارائه می‌داد. به گزارش تک‌ناک، لینکدین اعلام کرده است که قابلیت رویدادهای صوتی الهام‌گرفته از کلاب‌هاوس با نام Audio Events، از ۲ دسامبر ۲۰۲۴ متوقف خواهد شد. پس‌از این تاریخ، کاربران دیگر نمی‌توانند رویدادهای جدید صوتی […]


لینکدین تصمیم گرفته است که قابلیت Audio Events را غیرفعال کند. این تالار ویژگی‌های شبیه به شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس ارائه می‌داد.

به گزارش تک‌ناک، لینکدین اعلام کرده است که قابلیت رویدادهای صوتی الهام‌گرفته از کلاب‌هاوس با نام Audio Events، از ۲ دسامبر ۲۰۲۴ متوقف خواهد شد. پس‌از این تاریخ، کاربران دیگر نمی‌توانند رویدادهای جدید صوتی صرف ایجاد کنند. این شرکت تصمیم گرفته است تا قابلیت Audio Events را با LinkedIn Live ادغام و تمرکز بیشتری روی ابزارهای پخش شخص ثالث کند.

به نقل از نئووین، Audio Events لینکدین که برای پنل‌ها و جلسه‌های پرسش‌و‌پاسخ و تعاملات اجتماعی طراحی شده بودند، به‌دلیل نیازهای فنی اندک و انعطاف‌پذیری زیاد، گزینه‌ای مناسب برای کاربران محسوب می‌شدند. با‌این‌حال، لینکدین اعلام نکرده است چرا این قابلیت متوقف می‌شود. برخی تحلیلگران معتقدند این تصمیم به دشواری حفظ تعامل کاربران در بازار شلوغ و رقابتی رویدادهای صوتی زنده مرتبط است.

پایان روندی پرهیاهو

در دوران همه‌گیری کرونا، اپلیکیشن‌هایی مانند کلاب‌هاوس با موجی از استقبال کاربران روبه‌رو شدند. این موفقیت باعث شد تا شرکت‌هایی همچون توییتر (X)، فیسبوک، اسپاتیفای، ردیت و لینکدین، نسخه‌های مشابه خود را ارائه کنند. بااین‌حال، این روند دیری نپایید؛ چراکه فیسبوک قابلیت Live Audio Rooms را تعطیل و ردیت از Talk صرف‌نظر کرد و Greenroom اسپاتیفای از رده خارج شد. از میان این رقبا، تنها X توانسته است با قابلیت Spaces همچنان به فعالیت ادامه دهد.

قابلیت رویدادهای صوتی الهام‌گرفته از Clubhouse، با نام Audio Events، از تاریخ ۲ دسامبر ۲۰۲۴ متوقف خواهد شد

تغییر مسیر لینکدین

با ادغام Audio Events و LinkedIn Live، رویدادهای صوتی دیگر به‌صورت کاملاً صوتی اجرایی نیستند. کاربران باید از ابزارهای پخش مانند Restream یا Streamyard استفاده کنند و در‌‌صورت تمایل‌نداشتن به پخش ویدئو، از تصاویر ثابت بهره بگیرند. این تغییر که با هدف «ساده‌سازی» اعلام شده است، از دیدگاه بسیاری از کارشناسان برای لینکدین نشان‌دهنده پذیرش این موضوع است که رویدادهای صوتی مستقل نتوانستند جایگاه پایداری در میان کاربران پیدا کنند.

کاربران لینکدین که همچنان به رویدادهای صوتی علاقه‌مند هستند، باید تا پایان سال به قالب جدید رویدادهای ترکیبی منتقل شوند. در‌حالی‌که برخی کاربران ممکن است برای دوران طلایی اپلیکیشن‌های صوتی خالص دلتنگ شوند، به نظر می‌رسد X آخرین پلتفرم اصلی باشد که چنین قابلیتی را همچنان ارائه می‌دهد. لینکدین در نهایت تصمیم گرفته است تا منابع خود را به قابلیت‌هایی با جذابیت و کاربرد گسترده‌تر اختصاص دهد و این تجربه دوران همه‌گیری را به‌آرامی به تاریخ بسپارد.



منبع: تکنک