نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
بنابر گزارش بلومبرگ، آمازون سرمایهگذاری خود در شرکت توسعهدهنده هوش مصنوعی آنتروپیک را به ۸ میلیارد دلار افزایش داد. این خبر در حالی منتشر میشود که در چند ماه اخیر، همکاری استراتژیک این دو شرکت در حوزه خدمات مبتنیبر هوش مصنوعی بسیار تقویت شده است. آمازون که از سال گذشته با سرمایهگذاری ۴ میلیارد دلاری […]
بنابر گزارش بلومبرگ، آمازون سرمایهگذاری خود در شرکت توسعهدهنده هوش مصنوعی آنتروپیک را به ۸ میلیارد دلار افزایش داد. این خبر در حالی منتشر میشود که در چند ماه اخیر، همکاری استراتژیک این دو شرکت در حوزه خدمات مبتنیبر هوش مصنوعی بسیار تقویت شده است.
آمازون که از سال گذشته با سرمایهگذاری ۴ میلیارد دلاری در آنتروپیک بهعنوان یکی از سرمایهگذاران اصلی این شرکت شناخته میشد، اکنون با دوبرابرکردن سرمایهگذاری خود، تعهد و تمایل جدی خود را به این حوزه نشان داد. این شرکت همچنان بهعنوان ارائهدهنده اصلی خدمات ابری آنتروپیک باقی خواهد ماند.
سرمایهگذاری ۴ میلیارد دلاری آمازون در آنتروپیک، نشاندهندهی اهمیت روزافزون هوش مصنوعی در دنیای تجارت الکترونیک محسوب میشود. با توجه به پیشرفتهای سریع در این حوزه، رقابت بین شرکتهای بزرگ فناوری برای توسعه و تجاریسازی فناوریهای هوش مصنوعی نیز شدت گرفته است؛ بهطوریکه غولهای دنیای تکنولوژی با سرمایهگذاری کلان یا با خرید شرکتهای ارائهدهندهی خدمات مبتنیبر هوش مصنوعی، جای پای خود را در این بازی مهیج سفت میکنند.
مات گارمن، مدیر بخش رایانش ابری آمازون (AWS)، دربارهی سرمایهگذاری ۴ میلیارد دلاری آمازون گفت: «بازخورد مشتریان AWS که از برنامههای هوش مصنوعی مولد مبتنیبر آنتروپیک در پلتفرم Amazon Bedrock استفاده میکنند، بسیار مثبت و چشمگیر بوده است.» وی افزود: «ما همچنان به گسترش مرزهایی که مشتریان میتوانند با فناوریهای هوش مصنوعی مولد به دست آورند، ادامه خواهیم داد.»
در همکاری گسترده بین آمازون و آنتروپیک، دو شرکت روی توسعهی سختافزار Trainium برای بهینهسازی یادگیری ماشین نیز تمرکز خواهند کرد. داریو آمودئی، مدیرعامل آنتروپیک، دراینباره گفت: «مشتاقیم با آمازون همکاری کنیم تا پیشرفتهترین مدلهای هوش مصنوعی خود را با استفاده از AWS Trainium آموزش دهیم و به بهرهبرداری برسانیم.»
مقالههای مرتبط
خبر سرمایهگذاری ۴ میلیارد دلاری آمازون در آنتروپیک، تنها چند روز پساز آن مخابره شد که رگولاتور رقابت بریتانیا سرمایهگذاری شرکت مادر گوگل، یعنی آلفابت، در آنتروپیک را تأیید کرد. این نشان میدهد که با وجود نگرانیهای رگولاتوری دربارهی قدرتمندشدن شرکتهای بزرگ فناوری، سرمایهگذاریهای کلان در حوزه هوش مصنوعی همچنان ادامه دارد.
سرمایهگذاری گسترده آمازون در آنتروپیک نشان میدهد که این شرکت قصد دارد نقش مهمی در شکلدهی آیندهی مبتنیبر هوش مصنوعی ایفا کند. با توجه به ظرفیتهای بسیار زیاد هوش مصنوعی در متحولکردن صنایع مختلف، این سرمایهگذاری میتواند تأثیرات بسزایی بر کسبوکارهای آمازون و تجارت الکترونیک بگذارد.
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
بنابر گزارش ورج، شرکت اپل اخیراً با مشکلات جدی در روابط خود با هالیوود روبهرو شده است؛ بهطوریکه تصمیمات اخیر کوپرتینوییها مبنیبر کاهش هزینههای تولید فیلم و تمرکز بیشتر روی پلتفرم استریم، نارضایتی گستردهای را در میان کارگردانان و تهیهکنندگان ایجاد کرده است. یکی از نمونههای بارز این اختلاف، فیلم Wolfs با بازی جورج کلونی […]
سامسونگ هر سال گوشیهای مختلفی برای سری A یعنی میانردههای خود معرفی میکند. یکی از معروفترین میانردههای این برند، گوشی A25 است که نسبت به قیمت خود یک گوشی مناسب شناخته میشود. این گوشی دارای قابلیتهای مختلفی است که آن را به یک گزینه اقتصادی مناسب در بازه قیمتی کمتر از ۱۴ میلیون تومان تبدیل […]
براساس اعلام سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA)، احتمال دارد اپل و گوگل بهدلیل تسلط بر مرورگر و سیستمعاملهای موبایلی با تحقیقات نظارتی مواجه شوند. این سازمان اظهار کرد که بازار مرورگرهای موبایل برای کسبوکارها و کاربرها در بریتانیا عملکرد مناسبی ندارد و قوانین جدید رقابتی دیجیتال که از سال آینده اجرایی میشوند، احتمالاً رفتار […]
یکی از قابلیتهای کارآمدی که بسیاری از اپراتورهای همراه در اختیار کاربران قرار میدهند، امکان دایورت کردن است. به این معنی که میتوانید به راحتی تماسهای ورودی را به خط دیگری انتقال دهید. این امکان برای خط همراه اول نیز فراهم شده است، اما بسیاری از کاربران با روش انجام این کار مشکل دارند یا […]