نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
بنابر گزارش Speed Hunters، در دنیای بازیهای رایانهای، برخی خودروها فراتر از مدل دیجیتالی هستند و به نمادهای فرهنگی تبدیل میشوند. یکی از این خودروها بیامو M3 GTR محسوب میشود که با حضور در بازی Need for Speed: Most Wanted، به شهرتی جهانی رسید. این خودرو نهتنها در بازیها، بلکه در دنیای واقعی نیز جایگاه […]
بنابر گزارش Speed Hunters، در دنیای بازیهای رایانهای، برخی خودروها فراتر از مدل دیجیتالی هستند و به نمادهای فرهنگی تبدیل میشوند. یکی از این خودروها بیامو M3 GTR محسوب میشود که با حضور در بازی Need for Speed: Most Wanted، به شهرتی جهانی رسید. این خودرو نهتنها در بازیها، بلکه در دنیای واقعی نیز جایگاه ویژهای دارد و داستان آن ترکیب جذابی از مسابقات خودرو و بازیهای ویدئویی و فرهنگ عامه است.
Need for Speed
بیامو M3 GTR در سال ۲۰۰۱ بهعنوان خودرو مسابقهای برای شرکت در مسابقات ALMS تولید شد. این خودرو با موتور V8 قدرتمند و طراحی آیرودینامیک خود، رقبای خود را یکی پس از دیگری پشتسر گذاشت و به یکی از خودروهای مسابقهای موفق تاریخ بیامو تبدیل شد. بااینحال، آنچه M3 GTR را به شهرتی جهانی رساند، حضور آن در بازی Need for Speed: Most Wanted بود.
ALMS
بازی Need for Speed: Most Wanted در سال ۲۰۰۵ منتشر شد و دل بسیاری از طرفداران بازیهای مسابقهای را ربود. بیامو M3 GTR موجود در این بازی با طراحی آبی و نقرهای خود، بهسرعت به یکی از خودروهای نمادین بازیهای رایانهای تبدیل شد و بعداز آن نیز در بازیهای دیگری مانند NFS Carbon و No Limits و Heat استفاده شد.
محبوبیت M3 GTR در بازیها باعث شد تا این خودرو در دنیای واقعی نیز در کانون توجه قرار گیرد. بسیاری از علاقهمندان به خودرو تلاش کردند تا خودرویی مشابه M3 GTR را بسازند یا خودروهای خود را به این مدل شبیه کنند. این علاقه به حدی بود که بیامو تصمیم گرفت تا نسخهای ویژه از M3 GTR را برای جشنگرفتن ۳۰ سالگی سری بازیهای Need for Speed تولید کند. این نسخه ویژه که براساس خودرو مسابقهای اصلی ساخته شده بود، با طراحی مشابه بازی Most Wanted به بازار عرضه شد.
تولید نسخه ویژه M3 GTR بیامو و شرکت سازندهی بازی Need for Speed: Most Wanted، نشان میدهد که ارتباط بین دنیای بازی و دنیای واقعی میتواند بسیار قوی باشد. بازیهای رایانهای نهتنها بهعنوان سرگرمی، بلکه بهعنوان ابزار بازاریابی و تبلیغاتی نیز استفاده میشوند. خودروهای موجود در بازیها میتوانند به محصولات واقعی تبدیل شوند و به فروش شرکتها کمک کنند. در مقابل، خودروهای واقعی نیز میتوانند با حضور در بازیها، به محبوبیت بیشتری دست پیدا کنند.
مقالههای مرتبط
در پایان، میتوان گفت که بیامو M3 GTR تنها یک خودرو نیست؛ بلکه نمادی از یک نسل است؛ نسل جوانی که با بازیهای رایانهای بزرگ شدهاند و به دنیای اتومبیلرانی علاقهمند هستند. این خودرو نشان میدهد که چگونه بازی رایانهای میتواند بر فرهنگ و صنعت خودروسازی تأثیرگذار باشد. با توجه به پیشرفتهای فناوری، احتمالاً این نوع همکاریها در آینده نیز ادامه خواهد یافت و شاهد حضور بیشتر خودروهای واقعی در بازیها و برعکس خواهیم بود.
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
به گزارش خبرآنلاین، ظاهراً سامسونگ آزمایش اندروید ۱۵ و رابط کاربری One UI 7.0 را برای سری گلکسی S22 آغاز کرده است. فرمور مدنظر صرفاً نسخهای برای آزمایش داخلی سامسونگ محسوب میشود و درحالحاضر در کشور لهستان فعال شده است. به نقل از زومیت، سامسونگ آپدیت بتای One UI 7.0 را احتمالاً طی هفتههای آینده […]
کاوشگر «اروپا کلیپر» ناسا اولین ابزارهای علمی را در مسیر مشتری به کار گرفت. به گزارش ایسنا، ماموریت اروپا کلیپر(Europa Clipper) ناسا با موفقیت دو ابزار علمی خود را در مسیر خود به سمت سیاره مشتری و قمرهایش مستقر کرده است. به نقل از اسپیس، فضاپیمای «اروپا کلیپر» که در تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۲۴ به […]
لاوا رسماً گوشی هوشمند Yuva 4 را بهعنوان جانشین گوشی اقتصادی Yuva 3 رونمایی کرد. قلب تپندهی Yuva 4 تراشهی Unisoc T606 است و در کنار آن از ۴ گیگابایت رم و حداکثر ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیرهسازی بهره میبرد. این گوشی هوشمند بهطور پیشفرض اندروید ۱۴ را اجرا میکند که درحالحاضر جدیدترین نسخهی این سیستمعامل […]
روز گذشته، قیمت بیتکوین مجدداً به سمت مرز ۱۰۰,۰۰۰ دلار حرکت کرد. این افزایش احتمالاً از خوشبینی نسبت به تغییرات احتمالی در مقررات مالی ایالات متحده نشات میگیرد. قیمت این رمزارز در ادامه به اوج ۹۷,۳۶۱ دلار رسید و سپس در معاملات صبح پنجشنبه در آسیا به ۹۵,۶۴۰ دلار کاهش یافت. بهگزارش تکناک، جهش قیمتی […]