نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
با افزایش روزافزون خودروهای مجهز به سیستمهای کمکراننده در جادهها، نگرانیها درباره ایمنی این فناوری نیز رو به فزونی گذاشته است. این سیستمها که قرار است رانندگی را ایمنتر کنند، به نظر میرسد در برخی موارد باعث حواسپرتی رانندگان شده و احتمال وقوع تصادفات را افزایش میدهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، […]
با افزایش روزافزون خودروهای مجهز به سیستمهای کمکراننده در جادهها، نگرانیها درباره ایمنی این فناوری نیز رو به فزونی گذاشته است. این سیستمها که قرار است رانندگی را ایمنتر کنند، به نظر میرسد در برخی موارد باعث حواسپرتی رانندگان شده و احتمال وقوع تصادفات را افزایش میدهند.
به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، مطالعه جدید موسسه بیمه برای ایمنی بزرگراه (IIHS) نشان میدهد که اجازه دادن به رانندگان برای کنترل فرمان در حین استفاده از سیستمهای پیشرفته کمکراننده (ADAS)، میتواند به حفظ هوشیاری آنها کمک کند. در این مطالعه مشخص شد رانندگانی که خودروهایشان قابلیت کنترل مشترک فرمان و سیستم خودکار را داشتند، کمتر تمایل به بیتوجهی داشتند.
بسیاری از رانندگان تفاوت بین سیستمهای کمکراننده و سیستمهای رانندگی خودکار را به خوبی درک نمیکنند. همین امر باعث میشود آنها به این سیستمها بیش از حد اعتماد کنند و در نتیجه، هوشیاری خود را از دست بدهند. رانندگان به سرعت به این سیستمها عادت کرده و انتظار دارند که خودرو به طور کامل تحت کنترل سیستم باشد. این اعتماد بیش از حد، زمان واکنش راننده در شرایط اضطراری را کاهش میدهد. همچنین با آزاد شدن دستهای راننده، امکان انجام کارهای دیگری مانند استفاده از تلفن همراه افزایش مییابد که این خود یکی از عوامل اصلی حوادث رانندگی است.
نتایج مطالعه IIHS نشان میدهد که اجازه دادن به رانندگان برای انجام اصلاحات جزئی در فرمان، باعث افزایش هوشیاری آنها میشود. این به این معنی است که رانندگان همچنان درگیر فرآیند رانندگی هستند و در صورت بروز هرگونه اتفاق غیرمنتظره، سریعتر واکنش نشان میدهند. با توجه به اهمیت این موضوع، نهادهای نظارتی مانند اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) به دنبال راهکارهایی برای کاهش خطرات ناشی از سیستمهای کمکراننده هستند. این نهاد از خودروسازان خواسته است تا هرگونه حادثهای که در ارتباط با این سیستمها رخ میدهد را گزارش کنند.
سیستمهای کمکراننده اگرچه میتوانند رانندگی را راحتتر کنند، اما استفاده نادرست از آنها میتواند به خطرات جدی منجر شود. برای کاهش این خطرات، لازم است که هم خودروسازان و هم رانندگان به اهمیت نقش انسان در رانندگی آگاه باشند و از این سیستمها به عنوان مکمل و نه جایگزین برای مهارتهای رانندگی استفاده کنند.
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
با گرمایش زمین و ذوب سریع مناطق قطبی جهان، ایدههای مهندسی زمین نوین برای کاهش آثار تغییرات اقلیمی مطرح شده است. یکی از این ایدهها، ساخت پردههای زیرآبی عظیم در جنوبگان است که یخسارهای در معرض خطر را احاطه میکنند. هدف از این طرح، جلوگیری از افزایش سطح آب دریاها است. بااینحال، ایدهی جدید علاوه […]
طبق اسکرینشاتهای لورفته در شبکه اجتماعی X، رابط کاربری One UI 7 ظاهر تعداد زیادی از اپهای گوشیهای سامسونگ را تغییر خواهد داد. به گزارش تکناک، در پی اسکرینشاتهایی که آیسیونیورس (IceUniverse) در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده، جزئیات جدیدی از ویژگیهای One UI 7 در دسترس قرار گرفته است. این اسکرینشاتها به کاربران امکان […]
دانشمندان گوگل با ترکیب قدرت هوش مصنوعی و رایانههای کوانتومی، گامی بزرگ در جهت رفع یکی از چالشهای اصلی رایانههای کوانتومی برداشتهاند. آنها موفق شدهاند با استفاده از هوش مصنوعی، خطاهایی را که در محاسبات کوانتومی رخ میدهد، به طور دقیق شناسایی و تصحیح کنند. به گزارش دپارتمان اخبار تکنولوژی رسانه فناوری تکنا، یکی از […]
به گزارش خبرآنلاین، در تصاویر گرفتهشده از کهکشان کلاه مکزیکی در سال ۲۰۰۳، حلقه غبارآلود اطراف آن شبیه لبه کلاهی بزرگ بهنظر میرسد و به همین خاطر به کهکشان کلاه مکزیکی معروف است. اکنون تلسکوپ فضایی جیمز وب با ثبت تصویری جدید و دقیق از آن، شگفتیهای کهکشان را بیشتر آشکار کرده است. به نقل […]