نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
مایکروسافت، کینکت (Kinect) را در سال ۲۰۱۰ عرضه کرد؛ دستگاهی که از طریق حسگرهای حرکتی و تشخیص صدا کار میکرد. کینکت با استفاده از دوربینهای RGB و سنسور فروسرخ تشخیص عمق، حرکات بدن را تشخیص میداد. این دستگاه میتوانست موقعیت ۴۸ نقطهی کلیدی بدن انسان را بسنجد و با دنبال کردن این نقاط و با […]
مایکروسافت، کینکت (Kinect) را در سال ۲۰۱۰ عرضه کرد؛ دستگاهی که از طریق حسگرهای حرکتی و تشخیص صدا کار میکرد. کینکت با استفاده از دوربینهای RGB و سنسور فروسرخ تشخیص عمق، حرکات بدن را تشخیص میداد. این دستگاه میتوانست موقعیت ۴۸ نقطهی کلیدی بدن انسان را بسنجد و با دنبال کردن این نقاط و با کمک حسگرها، موقعیت سهبعدی بدن را بهدست آورد.
ایدهی ساخت کینکت ایکسباکس، اجرای بازی از طریق حرکات بدن و صدای کاربر بود؛ بهطوریکه بدن کاربر را شبیه یک کنترلر فرض میکرد. کینکت از طریق دوربین و میکروفون، حرکات و صدای کاربر را پردازش و سپس آنها را به دستورات درون بازی تبدیل میکرد؛ ایدهای هیجانانگیز که در سری Just Dance و Fable: The Journey خوش درخشید.
کینکت ایدهای جذاب با محدودیتهای حلنشدنی بود
نسل اول کینکت با همکاری شرکت پرایمسنس با اسم رمز پروژهی ناتال، بهعنوان ابزاری جانبی برای ایکسباکس ۳۶۰ عرضه شد. این دستگاه در ۶۰ روز اول عرضه، ۸ میلیون واحد فروش را تجربه کرد؛ اما اکثر بازیهای توسعهیافته برای کینکت عناوین معمولی و خانوادگی بودند و نبود عناوین اصلی، یکی از دلایل شکست این پروژه بود.
مشکلات کینکت و حواشی مایکروسافت، دستگاه را به نابودی کشاند. پس از اتصال کینکت به ایکسباکس، کاربر باید در فاصلهی ۲٫۵ تا ۳ متری دستگاه میایستاد؛ بنابراین استفاده از دستگاه در اتاقهای کوچک غیرممکن بود و همچنین عملکرد نامناسب دوربین، کاربران را دلسرد میکرد.
عادت کردن به کینکت و هماهنگی با کاراکتر بازی بسیار دشوار بود. تصور کنید در حال بازی پینگپونگ هستید؛ فاکتور تأخیر و لگ را نیز به آن اضافه کنید، درحالیکه همزمان باید بهجای کاراکتر تصمیم بگیرید و حرکت کنید. کینکت همچنین بهمحض اینکه شخص دیگری در دید دستگاه قرار میگرفت، بازیکن اصلی را نادیده میگرفت و موجب اختلال در روند بازی میشد.
اما درنهایت کینکت به دست خود مایکروسافت نابود شد. مایکروسافت نسل بعدی کینکت را با کنسول ایکسباکس وان عرضه کرد. علاوهبر افزایش قیمت ۵۰۰ دلاری کنسول، نسخهی جدیدتر کینکت باید همیشه به کنسول متصل میشد و در آن زمان، بازار شایعهی جاسوسی دوربین کینکت از کاربران بهشدت داغ شد. مایکروسافت در نهایت تسلیم کاربران شد و پورتهای اختصاصی کینکت را از کنسولهای سری S و سری X حذف کرد.
مایکروسافت مجبور شد سری کینکت را از فضای بازیها حذف کند؛ در عوض سال ۲۰۱۸ نسخهای به نام کینکت آژور (Azure) را برای استفاده از نرمافزار سازمانی و هوش مصنوعی عرضه کرد. آژور در قالب دوربینی همراه با سنسورهای عمق میدان، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی 4K و میکروفون ۷ کاناله مانند هولولنز در اختیار توسعهدهندگان قرار میگرفت. با استفاده از آژور کسبوکارها امکان سنجش عمق و بهرهگیری از راهکارهای آژور برای جمعآوری داده را داشتند.
متأسفانه پروژه آنطور که مایکروسافت انتظار داشت پیش نرفت و در سال ۲۰۲۳ توسعهی آژور بهطور کامل متوقف شد و گجت حرکتی مایکروسافت با نام کینکت نیز به گورستان محصولات متوقفشدهی ردموندیها منتقل شد.
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
نشست خبری تپسی با عنوان «مروری بر عملکرد و رشد تپسی در سال ۱۴۰۳»، امروز ۴ آذر ماه، برگزار شد. در این نشست مصطفی سیدحسینی، مدیرعامل تپسی، آمارهایی درباره عملکرد تپسی در سال ۱۴۰۳ ارائه کرده و از رشد قابل توجه این شرکت تا پایان آبان ماه امسال خبر داد: عملکرد ما در تپسی در […]
درست مانند محصولات دیگر این روزهای تولیدکنندههای برتر موبایل ، سامسونگ نیز از سری پرچمدار خود نسخههای متفاوتی را عرضه کرده است. به همین خاطر، برای خرید گوشی اس ۲۴ نباید فورا اقدام کنید و باید درباره نسخههای مختلف آن اطلاعاتی داشته باشید. یکی از محبوبترین مقایسههای این سری، مقایسه گلکسی اس ۲۴ اف ای […]
ربات انساننمای «فیگور ۰۲»(Figure 02) با ارتقای کارایی ۴۰۰ درصدی در کارخانه بیامو مشغول به کار است. به گزارش ایسنا، ویدئوی جدیدی منتشر شده است که ربات انساننمای «فیگور ۰۲» را در حال انجام کار و مونتاژ قطعات خودرو با دقت بالا در کارخانه اسپارتانبورگ شرکت خودروسازی بیامو نشان میدهد. به نقل از آیای، شرکت […]
بسیاری از بازیهای محبوب با موتورهای بازیسازی شناختهشده ازجمله Unreal Engine و Unity و Godot ساخته میشوند؛ اما گاهی اوقات توسعهدهندگان تصمیم میگیرند از مسیر رایج خارج شوند و بازی خود را با ابزارهای دیگر بسازد. یکی از این نمونهها، بازی Roche Limit: The Death of CMK است که معمار جوانی به نام جک استریت […]