نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
کن لوین، خالق BioShock، در مصاحبه با GI.biz معتقد است صنعت بازیهای ویدیویی هنوز در تلاش است تا ماهیت واقعی بازیها را تعریف کند، و در بازی جدیدش Judas تمرکز بر داستانی تأثیرگذار و واکنش به انتخابهای بازیکنان است. به گزارش تکناک ،او معتقد است که هوش مصنوعی، ابزاری قدرتمند است اما در وضعیت کنونی […]
کن لوین، خالق BioShock، در مصاحبه با GI.biz معتقد است صنعت بازیهای ویدیویی هنوز در تلاش است تا ماهیت واقعی بازیها را تعریف کند، و در بازی جدیدش Judas تمرکز بر داستانی تأثیرگذار و واکنش به انتخابهای بازیکنان است.
به گزارش تکناک ،او معتقد است که هوش مصنوعی، ابزاری قدرتمند است اما در وضعیت کنونی خود محدودیتهای زیادی دارد، از جمله فقدان مفهوم «پایداری» در اطلاعات. لوین مثال زد که اگر شخصیتی در یک ویدیو با ChatGPT ساخته شود و بخواهد مسیر خود را برگردد، هوش مصنوعی نمیتواند حافظهای از موقعیت قبلی او داشته باشد. او اشاره کرد که این مسئله ممکن است در آینده تغییر کند، اما در حال حاضر هوش مصنوعی در داستانسرایی خلاقانه هنوز عقب است.
لوین گفت که اگرچه نگرانیهای زیادی دربارهی جایگزینی مشاغل توسط هوش مصنوعی وجود دارد، اما این فناوری هنوز نمیتواند داستانی قوی با ساختار سهپردهای یا حتی چند صحنهی متوالی بنویسد. او افزود که در توسعهی Judas، از هوش مصنوعی استفاده نشده است، به جز در مواردی نظیر مدیریت پایگاههای اطلاعاتی باگها.
در مورد داستان بازی Judas، لوین توضیح داد که این بازی دارای «بالاترین stakes ممکن» است، اما تیمش تلاش کردهاند تا احساس عجله و فشار به بازیکنان منتقل نشود. منظور «بالاترین stakes ممکن» این است که بازی دارای موقعیتها یا تصمیماتی با پیامدهای بزرگ و تأثیرگذار است که بازیکن باید با آنها روبرو شود. او نقدی هم به فیلمهای مارول داشت که به گفتهی او همیشه جهان را در آستانهی نابودی نشان میدهند، و این امر در نهایت تأثیرگذاری خود را از دست میدهد.
Judas بیش از پنج سال در حال توسعه بوده و لوین گفت یکی از دلایل این طولانی شدن، ایجاد سیستمی برای واکنش به انتخابهای بازیکنان بوده است. او تأکید کرد که این فرآیند بسیار دشوار است و به همین دلیل تعداد کمی از بازیها چنین ویژگیای دارند.
لوین همچنین به موضوع ماهیت بازیهای ویدیویی پرداخت و اظهار داشت که این صنعت پس از بیش از ۵۰ سال هنوز در تلاش است تا بفهمد بازیهای ویدیویی دقیقاً چه هستند و چه میتوانند باشند. او این مسئله را با سینما مقایسه کرد و گفت:“وقتی سینما ۵۰ ساله شد، فیلمی مثل Citizen Kane ساخته شد. تا دههی ۱۹۴۰، سینما تقریباً خودش را تعریف کرده بود، اما ما هنوز این مرحله را طی نکردهایم.”
بازی Judas برای PlayStation 5، Xbox Series X|S و PC در دست توسعه است و هنوز تاریخ عرضهای برای آن اعلام نشده است.
منبع: تکنک
این مطلب بدون برچسب می باشد.
معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاستجمهوری با برگزاری اجلاس ایران دانشبنیان در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۳، بستری را برای بررسی دستاوردها و بررسی فرصتهای پیش روی زیستبوم نوآوری و فناوری کشور فراهم میکند. به گزارش ایسنا، نخستین اجلاس ایران دانشبنیان با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاستجمهوری، در تاریخ ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۳ در […]
تینا مزدکی_همه میدانند که هسته زمین دمای بسیار بالایی دارد، اما شاید تصور دمایی که در عمق آن وجود دارد هنوز هم شوکهکننده باشد. تخمین زده میشود که دمای هسته آهنی زمین حدود ۵۲۰۰ درجه سانتیگراد باشد. این گرما از ترکیب انرژی حاصل از انحلال عناصر رادیواکتیو و گرمای باقیمانده از زمان تشکیل سیاره به […]
اخبار مرکز تحولی نوین در خدمات پزشکی؛ گسترش درمان در منزل با مشارکت پزشکان خدمات درمان در منزل به عنوان یکی از راهکارهای نوین در حوزه سلامت، با استقبال گستردهای از سوی بیماران و متخصصان مواجه شده است. به گزارش ایسنا، مرکز درمان در منزل «دم» جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با توسعه زیرساختهای دیجیتال […]
رئیس دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی، افزایش بهرهوری در حوزه آب را با توجه به سیاست افزایش جمعیت و کمبود بارش امری حیاتی دانست. به گزارش ایسنا، سید ضیاء نصرتی امروز در گردهمایی تخصصی کشاورزی دریامحور که در سازمان تجاریسازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی برگزار شد، […]