نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
امیرمسعود عابدین: هر زمان که فناوری جدیدی توسعه مییابد، مردم با شک و تردید به آن نگاه میکنند. آیا ایمن است؟ آیا میتوانم به آن اعتماد کنم؟ صحنههای آتش گرفتن و انفجار خودروهای برقی نیز به این تردید میافزاید. اما واقعیت چیست؟ براساس گزارش elitebmw، در زندگی واقعی، خودروهای برقی خطرناک نیستند. در واقع این نوع […]
امیرمسعود عابدین: هر زمان که فناوری جدیدی توسعه مییابد، مردم با شک و تردید به آن نگاه میکنند. آیا ایمن است؟ آیا میتوانم به آن اعتماد کنم؟ صحنههای آتش گرفتن و انفجار خودروهای برقی نیز به این تردید میافزاید. اما واقعیت چیست؟
براساس گزارش elitebmw، در زندگی واقعی، خودروهای برقی خطرناک نیستند. در واقع این نوع خودروها به اندازه خودروهای بنزینی مطمئن هستند؛ در غیر این صورت، فروش یا رانندگی با آنها در جاده قانونی نخواهد بود. تعدادی سیستم برای اطمینان از ایمنی خودروهای برقی نیز نصب شده است. به عنوان مثال، در صورت تصادف، جریان برق باتری بلافاصله قطع میشود، بنابراین هیچ خطری مانند برق گرفتگی برای سرنشینان یا خدمات اضطراری وجود ندارد. حتی کارگران اورژانس نیز برای برخورد با این فناوریهای جدید باید آموزش ببینند تا بدانند چه کاری انجام دهند.
در زندگی روزمره، خودروهای برقی در سرعتهای پایین نسبت به خودروهای بنزینی بیصداتر هستند. این امر، آلودگی صوتی را در شهرها به میزان قابل توجهی کاهش میدهد. برای اطمینان از اینکه عابران پیاده صدای خودروهای برقی را میشنوند، آنها در سرعتهای کمتر از ۱۶ کیلومتر بر ساعت صدایی مصنوعی تولید میکنند. برای مثال بیامو i۳ این صدای مصنوعی را تا سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت تولید میکند و با شتاب گرفتن خودرو، این صدا قطع میشود. در واقع هنگامی که خودروهای برقی با سرعتهای بالاتر حرکت میکنند، صدای ایجاد شده توسط لاستیکها روی آسفالت برای عابران پیاده به اندازه کافی بلند است که بتوانند بشنوند.
برخلاف باور بسیاری از مردم، مطالعات جهانی نشان میدهند که خطر آتش گرفتن خودروهای برقی بسیار کمتر از خودروهای احتراق داخلی است. آژانس بینالمللی انرژی گزارش میدهد که اکنون ۴۰ میلیون خودروی برقی در سراسر جهان در جادهها وجود دارد. از سال ۲۰۱۰ تا ژوئن ۲۰۲۴، EV FireSafe حدود ۵۱۱ آتشسوزی باتری تأیید شده خودروهای برقی را در سراسر جهان ثبت کرده است.
البته ذکر این نکته را واجب میدانیم که با آموزش ندیدن و به کار نگرفتن تکنسینها و متخصصین خودروهای برقی، طبیعتا با چیزی بسیار خطرناک مواجه هستید؛ قبل از واردات و حضور خودروهای برقی در کشورمان، باید فرهنگ استفاده درست از این خودروها رواج یابد تا با اتفاقات تلخی مواجه نشویم.
۵۸۳۲۲
خبر آنلاین
این مطلب بدون برچسب می باشد.
حسن دالوند: دکتر محمود سریع القلم در همایش چشم انداز اقتصاد ایران ۱۴۰۴ سخنرانی راهبردی، در ارتباط با جمعبندی اش از جهان پس از ظهور ترامپ، و شکل گیری توسعه آینده جهان، روندهای مسلط بر جهان امروز و آینده را مطرح و خطوط راهبردی آن را روشن کرد. او در سخنانی که فایل تصویری اش […]
حس بویایی میتواند بر انتخابهای غذایی ما تأثیر بگذارد. پژوهشهای جدید نشان دادهاند که ترکیب اطلاعات تغذیهای با رایحههای خاص میتواند برداشت افراد را از مواد غذایی تغییر دهد. این یافتهها میتوانند مسیر تازهای برای بهبود عادات غذایی و تشویق به مصرف مواد غذایی سالمتر باز کنند. به گزارش ایسنا، امروزه، بسیاری از افراد هنگام […]
تیکتاک و نسخهی چینیاش، یعنی Douyin، در سال ۲۰۲۴ به اولین اپلیکیشن غیربازی تبدیل شد که به درآمد ۶ میلیارد دلاری از خریدهای درونبرنامهای در یک سال دست یافت. براساس گزارش جدید Sensor Tower، یکی از شرکتهای تحلیلگر دادههای اپلیکیشنها، تیکتاک در سهماههی چهارم سال گذشته رکورد جدیدی با درآمد ۱٫۹ میلیارد دلاری از خریدهای […]
تیکتاک (به همراه Douyin) به اولین اپلیکیشنی تبدیل شده که به ۶ میلیارد دلار درآمد سالانه از هزینههای مصرفکنندگان دست یافته است، که نشاندهنده رشد چشمگیر و محبوبیت این پلتفرم در بازار جهانی است. به گزارش تکناک ، تیکتاک به همراه نسخه چینی خود، Douyin، در سال ۲۰۲۴ به نخستین اپلیکیشن غیرگیم تبدیل شد که […]