Oasis؛ اولین بازی تولید شده توسط هوش مصنوعی

نسخه جدیدی از بازی Minecraft به نام Oasis به تازگی برای بازی آنلاین در دسترس قرار گرفته است که به طور کامل توسط هوش مصنوعی تولید شده است و هر فریم آن به صورت اتوماتیک توسط سیستم هوش مصنوعی ساخته می‌شود. به گزارش تکناک به نقل از وبسایت iflscience، بازی Oasis به بازیکنان این امکان […]


نسخه جدیدی از بازی Minecraft به نام Oasis به تازگی برای بازی آنلاین در دسترس قرار گرفته است که به طور کامل توسط هوش مصنوعی تولید شده است و هر فریم آن به صورت اتوماتیک توسط سیستم هوش مصنوعی ساخته می‌شود.

به گزارش تکناک به نقل از وبسایت iflscience، بازی Oasis به بازیکنان این امکان را می‌دهد که دنیای سه‌بعدی پر از بلوک‌های مربعی را کاوش کنند، منابع استخراج کنند و آیتم‌های مختلف بسازند، درست مانند بازی محبوب Minecraft.

با این حال، تجربه بازی در این عنوان کمی غیرواقعی است، زیرا مناظر دوردست در طول زمان و با نزدیک شدن بازیکن به آن‌ها، به شکل‌ها و اندازه‌های مختلف تغییر می‌کنند.

در حالی که از نظر ظاهری، Oasis شباهت زیادی به Minecraft دارد، اما در عمل تفاوت‌های زیادی با سایر بازی‌هایی که تاکنون تجربه کرده‌اید، دارد. بازیکنان در این بازی می‌توانند از میان محیط‌های شروع مختلف انتخاب کنند و حتی تصویر خود را به عنوان صحنه آغازین بارگذاری کنند. جالب اینجاست که هرگونه تغییر در محیط بازی به سرعت و در زمان واقعی بر اساس اقدامات و حرکات بازیکن به وقوع می‌پیوندد.

نسخه جدیدی از بازی Minecraft به نام Oasis به تازگی برای بازی آنلاین در دسترس قرار گرفته است که به طور کامل توسط هوش مصنوعی تولید شده است.

سازندگان این بازی، تیم Decart و Etched، در توضیح ویژگی‌های منحصر به فرد Oasis می‌گویند: “شما وارد یک مدل بازی منحصر به فرد می‌شوید، یک موتور بازی که با میلیون‌ها ساعت بازی آموزش دیده است. هر قدمی که بردارید، محیط اطراف شما را به شکلی در زمان واقعی تغییر می‌دهد.”

آن‌ها در ادامه توضیح می‌دهند: “این مدل به بازیکنان اجازه می‌دهد که حرکت کنند، بپرند، اشیاء را بردارند، بلوک‌ها را بشکنند و بسیاری از اقدامات دیگر را انجام دهند، و همه این‌ها تنها با مشاهده مستقیم بازی به سیستم آموزش داده شده است. ما Oasis را به عنوان اولین گام در مسیر تحقیقات خود به سمت توسعه مدل‌های هوش مصنوعی پیچیده‌تر می‌بینیم که می‌توانند جهان‌های تعاملی پیچیده‌تری را شبیه‌سازی کنند و جایگزین موتورهای بازی سنتی شوند.”

بازی Oasis ویژگی‌های عجیب و غریب زیادی دارد که ناشی از فرآیند تولید فریم به فریم آن است. به طور مثال، آیتم‌ها به صورت تصادفی در موجودی بازیکن ظاهر می‌شوند، زیرا بازی سعی می‌کند تا آن‌ها را با موجودی‌های بازیکنان Minecraft در محیط‌های مشابه تطبیق دهد.

همچنین، منظره‌ها به محض اینکه از آن‌ها دور شوید، به طور غیرمنتظره‌ای تغییر می‌کنند، و این تجربه را به نوعی شبیه‌سازی می‌کند که ذهن هنوز شیء ثابت را درک نکرده است.

برای یک بازی که بر ساخت سازه‌های دائمی تمرکز دارد، این ویژگی‌ها ممکن است تجربه‌ای مناسب نباشند. به همین دلیل، ممکن است برخی افراد به جای سرگرمی، تنها از روی کنجکاوی این بازی را امتحان کنند. به گفته تیم سازندگان، هوش مصنوعی به زودی جایگزین توسعه‌دهندگان بازی نخواهد شد.



منبع: تکنک